Wandelvijfdaagse in Daun 19-23 april 2024

Event Details

• Date:
  • Categories:

Tik HIER voor een selectie van foto’s over deze geweldige wandel-vijfdaagse.

Onze 1é maal op wandel5-daagse met de club. Toen we (Gonda en Nicole) beslist hadden om mee te gaan naar Daun moesten we eerst nog vervoer regelen. Na wat vragen mochten we meerijden met Chris en Ralph. Voor Nicole haar valies zorgden Jos en Greta.

Naar het hotel

Vrijdag 19 April om 8 uur kwamen ze ons ophalen bij Gonda. Het weer was niet schitterend maar we keken er wel naar uit. Toen we ’s middags aankwamen in het hotel kregen we al een lekker middagmaal. Na de middag zijn we met 2/3 van de groep naar Daun gaan wandelen. Gelukkig hadden we ons goed voorzien met onze poncho’s op de vele regen. Diegene die niet mee gingen kregen een quiz voorgeschoteld.
Na de wandeling kregen we onze kamers toegewezen, ’s Avonds was er nog een leuke muziek-bingo.
Zaterdag: s‘Morgens, na een heerlijk ontbijt en onze picknick te hebben klaargemaakt zijn we vertrokken voor een wandeling door het Eifelgebied. Aangekomen bij de “Dronketurm” (Observatieplatform) kwamen we ook de 2é groep (van de lange wandeling) tegen. Daar hebben we dan een pitstop gehouden, met een jeneverke of een lekkere zelfgemaakte  limoncello. Vanop de toren had men een heel mooi uitzicht over het Eifelgebied. Een klein stukje verder stonden er enkele ezeltjes in de wei. Het zicht hierop werd soms wat belemmerd (zie foto).

Ezeltjes
Ezeltjes?

Na de picknick zijn we verder gewandeld door deze prachtige natuur.
Eens het avondmaal voorbij was er nog een kleine avondwandeling voorzien en daarna hebben we gezellig bij elkaar gezeten om bij te praten
Zondag: Na een goede nachtrust zijn we wakker geworden onder een wit winterdeken. Rond 10u zijn we vertrokken voor de volgende wandeling in de Vulkaaneifel. Onderweg hadden we weer even een pitstop. Wat verder kwamen we een oorlogsmonument tegen. Na daar wat te hebben rondgekeken, zijn we weer vertrokken naar het hotel, waar een lekkere uitsmijter op ons wachtte. ’s Namiddags zijn we rond de “Maren” (vulkaanmeren) van Daun gaan wandelen. Na weeral een heerlijk avondmaal was er nog een wijnproeverij, waar we toch (we zijn geen wijnkenners ! ) weeral wat hebben bijgeleerd. Daarna terug gezellig bij elkaar gezeten om te luisteren naar de leuke moppen die er verteld werden. Maandag: Vandaag zijn we met de bus vertrokken voor een uitstap naar Trier. We kregen eerst een rondrit rond de stad waar we van bovenaf een heel mooi zicht kregen van de stad. Eens daar aangekomen kregen we vrij tot 15u om de stad op eigen tempo te verkennen. Eenmaal terug op de bus kregen we een rondrit door de randgebieden van Trier en zo terug naar het hotel. In de omgeving zagen we veel wijngaarden. Onze laatste avond in het hotel was weer leuk met live muziek, een drankje en een dansje.
Dinsdag: Onze reis zit er weeral op. Na nog een stevig ontbijt is het koffers pakken en richting naar huis. Na afscheid te hebben genomen van iedereen, vertrokken we met Chris en Ralph richting Maria ter Heide. We hebben echt genoten van deze reis en de samenhorigheid van de groep, waarvoor we iedereen bedanken! Dus dit smaakt zeker naar meer! Chris en Ralph bedankt dat we mochten meerijden en Jos en Greta bedankt voor de goede zorg voor mijn koffer!

Gonda en Nicole

Wandelvijfdaagse naar Daun inDuitsland. Adres: Enjoy Eifelhotel Daun, Zum Eifelblick 1 – 54550 Daun Duitsland

Eifelhotel Daun
Enjoy Eifelhotel Daun

Prijs per persoon is 330 €.

Groepsfoto
De Groep

Zoals bij onze vorige 5 daagse verblijven we in een Enjoyhotel met een all-in formule.

Hierin is begrepen:
* ontvangst met warme lunch of koffie met gebak.
* 4 x overnachting met uitgebreid “Enjoy” ontbijtbuffet
* 4 x lunchpakket of warme lunch
* 4 x driegangen keuzemenu
* Thee en koffie overdag in de koffiehoek
* Dagelijks een keuze van dranken tussen 17 uur en 24 uur zoals: bieren, wijnen, fris- en vruchtendranken, jenevers en apfelkorn
* Gratis dagtocht pert touringcar door de Eifel regio (bij voldoende deelname)
* Iedere avond vertier en entertainment met o.a. een quizavond, live muziek, een dorpswandeling en een wijnproeverij. Hierbij wordt regelmatig een bittergarnituur geserveerd.
* Gratis gebruik van de petanque baan e.a.